Strömsholm I Fredags

I fredags blev det ett återbesök i Strömsholm igen för att ta gallsyreprov och ultraljud för att titta på levern, som vanligt varannan månad. Man räknade med att allt skulle bli som vanligt, men det blev jätte bra resultat! Hon ska sluta med medicinen :D Men hon ska fortfarande äta special mat. Nu ska vi dit om ett halv år igen. Skönt att hon kan bli ännu bättre :)

En sak som inte var riktigt lika roligt, var att kalaset gick på 1100 kr mer än vanligt! Jag frågade varför det var dyrare den här gången än sist, då sa hon att dom tittade på fler organ under ultraljudet än dom gjorde sist. Det gjorde dom ju inte! det tog väl 10-15 min sist, men nu gick det på max 5 min. Och jag vet vad dom tittade på sist, det var samma nu som sist! Men huvudsaken är att Jodie mår bra och får den vård hon behöver.

En sak som är lite rolig, är all uppståndelse när Jodie kommer dit. Alla blir som tokiga :)
En veterinär kom fram och frågade om hon fick klappa Jodie. Jag såg väl ut som ett frågetecken. Hur många mopsar kommer inte in där varje dag?! :)
Hon som tog blodproverna på lillen blev helt såld och sa att det är för såna här härliga djur som hon ville bli veterinär från första början :) Och så sa hon att om jag tittar bort en sekund så skulle hon sno Jodie, sen sprang hon iväg och hämtade några kollegor och skulle visa Jodie. Minst 5 pers i väntrummet frågade vad det var för ras och vart jag fått tag på en sån. Haha, det är ju helt sjukt, men sjukt kul! jag är så stolt :')
Men hon är speciell, den som inte smälter lite när den får träffa henne, har antagligen nått fel! ;)


Såhär fint kan det vara påväg till Strömsholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0