Porta Cava Shunt

Egentligen har jag ingen större lust att skriva om det här här, vill inte ens tro att det är sant..
Jodie har en leversjukdom som kallas för porta cava shunt! Kom som en chock. Utåt sett friska lilla Jodie.
Förhoppningsvis ringer veterinären från Strömsholm redan denna vecka, så vi kan få en tid att åka in och göra några prover. Så dom kan säga om dom kan göra något åt det eller inte..
Just nu står tiden stilla, sitter här och bara väntar på att få reda på hur allvarligt det är.
Men jag får skärpa mig, jag kan ju inte göra något åt det just nu. Jag får helt enkelt vara glad åt att Jodie finns här just nu, hon lever, äter och busar fortfarende. Kanske inte lika mycket som förut, men ändå.
Mår inte jag bra så känner hon av det och tar efter, det är bara att hålla masken och låtsas att det inte är en så stor grej..
Men det här ska nog gå bra, det måste gå bra! Hoppet tänker jag inte tappa..

Kommentarer
Postat av: Ingela & hundarna

Sötnosarna där, ja, håll modet uppe nu och njut riktigt mycket av att hon finns just nu iaf.

Söta goa trevliga snälla Jodie.

Kram

2010-11-04 @ 13:20:36
URL: http://chiltanas.se
Postat av: Anonym

Hej

Hur har det gått för din lilla hund? Har en dvärgschnauzer som har porta cava shunt.Fick reda på det iveckan när vi gjotde ett ultraljud.Han är pigg och glad och äter bra därför tyckte vet. att vi skulle avvakta m opration.Får gå på kontroller tillsvidare.Hoppas det gått bra för er..

2010-12-11 @ 13:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0