Utställning

I lördags var vi ju på hundutställning. Då har man fått lära sig nått nytt.. Förra gången vi var på den utställningen blev Jodie BIS 2a. Det var innan operationen, så då var hon sjuk, undernärd, hade dålig päls och ingen riktig knorr på svansen. Helt sjukt att hon gick så bra den gången. Nu ser hon ut precis som en mops ska se ut, frisk och fin. Riktigt fin! Men då gick det inge bra? Den där kärringen var skit sur på alla och ingen mops fick något pris. Då fick jag höra att på inoff utställningar är inte alla domare kvalificerade. Och så om dom har sina favorit raser, så går dom hundarna bättre. Aldrig mer inoff utställning. På kritik lappen stod det såhär; 3 årig tik. Bra storlek. Feminint huvud. Fina öron. Välkroppad. Bra kors, svans, ben, tassar o päls. Mkt ostabil fram, kunde ha mer drive. Trevlig o välvisad.... Ostabil fram är hon inte, måste ha vart på grund av det höga gräset och vadå mer drive?! Hon är den galnaste hunden jag vet och har massor med energi!! Kan ha vart liiite trött efter en hel dag med massor av nya intryck och hundar. Tjurig domare i alla fall som favoriserade vissa hundar, det tycker jag är dåligt. Och det är inte bara jag som säger att Jodie ser ut som hon ska, det har även proffsen sagt! Så jag blev väldigt förvånad att hon inte fick nått. Nä, Stockholm hundmässa får det bli! Då är det i alla fall seriösa domare på plats!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Söta goa snälla lilla Jodie är bara bäst i hela värden. värdens bästa mops är hon.
och du visade henne grymt snyggt, duktiga du.
Kram Ingela

2012-09-01 @ 01:05:53
Postat av: ingela

Söta goa snälla lilla Jodie är bara bäst i hela värden. värdens bästa mops är hon.
och du visade henne grymt snyggt, duktiga du.
Kram Ingela

2012-09-01 @ 01:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0